Semester på hemmaplan och vuxentid

Systrarna Reising
 
Större delen av semestern kommer vi att spendera på hemmaplan. Vi planerar för flytten med allt vad det innebär. Vi tittar på material för renovering, nya möbler, rensar förråd och allt annat som hör till en husflytt. Det är rätt skönt att vara hemma och ta dagen som den kommer. Jobba hårt ibland och bara mysa runt en hel dag om vi känner för det.
En glad liten tjej som just nu fastnar en hel del under möblerna då hon ålar bakåt.
 
Vi har hunnit med en del syskonhäng under förra veckan. I tisdags spenderade vi dagen hos min syster och hennes familj, perfekt eftersom vi hade visning hemma. Och dessförinnan var hela familjen (mina syskon med familj och föräldrar) där och fikade på söndagen. Alla utom vi hade varit iväg så det var roligt att ses igen och vi fick både choklad från Åre och kläder och hårspännen till tjejerna från familjens olika semestermål.
Wilma har saknat sina kusiner under de veckor de varit borta så hon är i extas nu när hon träffar dem. Även fredagen och söndagen spenderades med släkten men mer om det i ett senare inlägg.
 
Vi har hunnit med en hel del partid nu i juli också. Vi har haft både förlovnings- och bröllopsdag i juli och vi har även hunnit med middag med vänner ute på stan. Det är så viktigt att komma iväg, dels själva som par och dels att träffa vänner och faktiskt hinna lyssna på varandra utan att halva uppmärksamheten är på barnen.
 
 
 
Vi har även varit ute på restaurang med barnen. Att äta ute är något som vi båda uppskattar och vi vill att de ska vänja sig vid restaurangbesök.  Och så är det ett bra sätt att sätta lite guldkant på vardagen, särskilt nu under sommaren när man kan sitta på K9s uteservering.
Jag och Lily nere i hamnen.
 
Wilma med sin morbror/gudfar utanför K9.
 
Något annat som ger otroligt mycket energi och som det verkligen har varit bristvara på sen i höstas, eller egentligen sen Wilma kom, (inte så konstigt när man har en liten bebis hemma) är tid med vänner. De senaste veckorna har jag tagit tag i det och hunnit med ett par tjejmiddagar, luncher, promenader och kompishäng. Det är lättare nu när Håkan är ledig så att jag kan komma iväg när jag vill. Nu har jag några roliga saker att se fram emot under hösten och kommande vår så jag är fylld med energi, en hel del tjejmiddagar och lite annat skoj.
 
Nu är det dags att krypa ner i sängen så att jag hinner sova en stund innan Lily vaknar.
Kram på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0