Födelsedagen och dop-planering

Den här veckan är det fullt upp. På lördag döps Lily och det är mycket som ska fixas inför det. Vi har inte varit ute i god tid med någonting vad gäller dopet så det är mycket att fixa den här veckan och många frågetecken som ska rätas ut. Jag älskar att hålla på och fixa med sånt här men den här gången känns det stressigt.
Jag vill inte ha Wilma på förskolan så att hon drar på sig någon mer sjukdom innan helgen. Hon är lite snorig, som hon har varit nästan non stop sen oktober och det vore skönt om det blev bättre till helgen.
 
Nu håller jag på att fixa det sista med beställningen av doptårtan och igår stämde jag av allt med festlokalen. Eftersom Wilma inte går på dagis den här veckan så hinner jag inte med så mycket på dagarna men mina föräldrar ska ta hand om Wilma onsdag-torsdag så då blir det full fart med inköp, bakning och städning.
Halva släkten kommer att bo hemma hos oss så även om själva dopfikat inte är hemma hos oss så är det mycket som ska fixas här. Och det är något jag gillar för vi har aldrig så undanplockat som när vi har gäster.
Det ska bli så roligt att träffa alla igen.
 
Såhär såg det ut när Wilma döptes tillsammans med sina kusiner Edvin och Melvin.
 
I fredags fyllde jag år och det var en riktigt bra födelsedag. Det började med en morgonpromenad med Al, som på den gamla goda tiden. När jag kom hem väntade en god frukost och Håkan och tjejerna uppvaktade mig med sång och paket. Jag fick två böcker, en ljuslykta jag har spanat på i flera år och presentkort hos en favoritbutik i Stockholm. Efter lunchen tog jag med mig tjejerna hem till mina föräldrar där vi fikade innan vi åkte hem och avnjöt en god middag från K9. Jag var helt slut (som alltid nu för tiden) och kröp i säng redan vid 23-tiden.
 
Presenterna
 
Förrätten från K9, underbart goda musslor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0