Nu är hon döpt

I helgen hade vi dop för Lily. Hela helgen var härlig och vi hade gäster till och med måndag så det var superkul! När de sista hade åkt så kändes det riktigt tomt.
 
Dopet var i Västerås Domkyrka och Lily Victoria Ebba Maria fick tre faddrar; Edvard, Emelie och Anna. Vi hade två fina psalmer samt "Handens fem fingrar" som framfördes av min fina vän A. När vi gick in spelades ett Astrid Lindgren-medley på stora orgeln med Madicken och Pippi-sånger. Prästen Emelie höll ett jättefint doptal och skötte hela dopet med bravur. Wilma var avundsjuk på Lily som fick tvätta håret så när det var dags för fotografering efteråt så klättrade hon upp på pallen och döpte sig själv.
 
Prästen, faddrarna och vi. Wilma häller i vattnet i dopfunten.
 
Ett försök till gruppbild. Lily var glad ända fram till slutet av dopet så på gruppbilden är hon ledsen och Wilma ville springa iväg och leka så hon var inte heller lätt att fånga på bild.
 
Dopfikat hade vi på Kyrkbacksgården. Efter fika och presentöppning så åkte släkten hem till oss för middag. Vi bjöd på mat från Limone som var väldigt uppskattad av alla. Vi stannade uppe sent och spelade Ryktet går, det spelet kan jag verkligen rekommendera!

Bullar, dammsugare, biskvier, kolakakor, cake pops, sockerkaka samt kola- och tryffelkaka. Doptårtan var likadan som den vi hade när vi gifte oss. Hallon- och passionsmousse med vit choklad.
 
Vår lilla sötnos. Tänk att just du skulle komma till oss! Foto: Elin Ivemo http://elinivemo.com
 
Idag är det exakt ett år sedan som jag fick reda på att vi skulle bli en till i familjen. Håkan var i USA så han fick inte reda på det förrens han kom hem två dagar senare, gissa om det var svårt att inte berätta något på telefon! Jag ville verkligen berätta för honom ansikte mot ansikte. Samma kväll som Håkan fick veta så var det family fun med mina syskon så de fick veta på en gång de också. Sen väntade vi med att berätta för alla andra tills vi hade varit på ultraljud efter vecka 18, några vänner fick dock reda på det tidigare då det var svårt att dölja eftersom magen växte väldigt fort eftersom jag nyss hade varit gravid med Wilma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0