Älskade hus

Vi stortrivs i nya huset! Det är fortfarande fullt med kartonger överallt och vi hämtar hem fler från våra extraförråd så fort vi har packat upp några så de blir aldrig färre. 
Vi måste rensa ut mycket! Både möbler och saker, samt dukar, kläder och annat smått å gott.

Tv-hörnan i vardagsrummet tar form.

Jag stod på loppis förra helgen och blev av med en hel del smågrejer och fick en slant, vi har sålt av ena soffan och nu håller vi på och samlar ihop resten som ska säljas och skänkas bort. Jag har aldrig använt mig av blocket men det känns som att det är dags nu. 2 vagnar och en hel del möbler ska bort. 
Vi har fått upp tavlor och hyllor på väggarna och de flesta möblerna är på plats.
 Imorgon ska jag antagligen köpa hem några möbler till vardagsrummet från Ikea. Sen blir det till å skruva i en dag eller två.
Projektet är lite av en chansning men jag hoppas att det blir toppen, det kan inte bli så mycket sämre än vad det är i dagsläget så det känns hoppfullt.

Tjejerna är redo för fredagsmiddag med mormor och morfar.



Idag hade vi min familj här på fika och det var roligt att få bjuda hem dem hit, helt spontant och mitt i lådkaoset. 
I etapp två av renoveringen ska en vägg tas ned och då kommer det att bli ännu mer socialt och vi kan se varandra om man sitter vid olika bord, nu var det en vägg emellan så det var svårt att ha koll på barnen. 
Nu är det dags att krypa ner under täcket och få lite sömn innan Lily vaknar igen, gäsp! 

Kram på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0