Hon är här

I måndags kom vår älskade dotter ut till oss. Kl 10.02 hördes en stark röst som skrek tills hon fick ligga på mitt bröst ca 40 minuter senare. Den här gången var det planerat kejsarsnitt så allting gick lugnt till och vi var välinformerade hela tiden.
Hon vägde in på 3878 gr och var 52 cm lång. Den största bebisen hittills, nästan dubbla Lily som vägde in på 2250 gr men hon känns liten ändå eftersom man (jag iallafall) så fort glömmer hur små de är när de kommer ut.

Vi kom hem från BB i onsdags eftermiddag och jag har mått väldigt bra förutom ett hematom (enormt stort och läskigt blåmärke) som jag har fått på rumpan som gör att jag har svårt att sitta och ligga. Jag fick det antagligen under operationen på något sätt men de vet inte hur. Jag hoppas att det försvinner snarast så att jag kan sitta och ligga utan problem.
Egentligen så skulle man i samband med kejsarsnittet ha plockat bort mina äggstockar och äggledare för att minska cancerrisken (jag bär på en muterad gen som gör att jag har hög risk för bröst- och äggstockscancer) men efter samtal med överläkaren i måndags morse så sköt vi på den operationen. Det känns skönt att kunna fokusera på bebisen och hantera gravid- och amningshormoner utan att dessutom vara i klimakteriet samtidigt. Jag ska på nytt samtal i höst så får vi se vad som beslutas då.

Idag tog vi första promenaden. Den blev inte särskilt lång då det är otroligt jobbigt att ha bra hållning när man är nysnittad men vi gick till lekparken där jag kunde sitta och vila på en bänk. Barnen lekte tills regnet kom och sen gick vi hem och fixade lunch.
På eftermiddagen fikade vi hos mina föräldrar och sen blev det middag och läggdags för barnen så att jag och Håkan kunde få njuta av en middag på tu man hand. Vi har förlovningsdag idag så vi köpte take away från Nya Hattfabriken. För åtta år sedan så var vi i New York och Håkan friade uppe i Empire State Building.

Renoveringen är inte klar än men vi kan iallafall börja med att få lite lister på plats imorgon när färgen har torkat så att vi kan få in några hyllor i vardagsrummet så att köket blir mer lättillgängligt. Vi har svårt att ta emot gäster för vi har inga sittplatser förutom två stolar i köket just nu.
På måndag sätter tapetseringen igång i vardagsrummet och när det är klart så kan vi få in soffan igen, det ska bli härligt! Badrummet är nästan klart, vi väntar på kommoden, den som kom var fel storlek så nästa vecka blir nog badrummet klart.

Och så var det det här med namnet. Alla undrar vad vårt lilla underverk ska heta. Vi har några namn som ligger bra till och nu testar vi ett av dem så vi får se om vi bestämmer oss för det.

Alldeles nykläckt
Nyförlovade
Klädd för promenad i kläder från mormor


Kommentarer
Postat av: Ida Selin

Alltså så underbart! Så glad för er skull! <3 Hon är väldigt lik systrarna.

Svar: Ja, särskilt Wilma :-) ska försöka lägga upp nyföddbilder på dem imorgon om jag hinner så får du se. Kram
Kristin

2016-07-01 @ 23:49:23
Postat av: Kerstin J.

Stor grattis till tredje tjejen!
Har varit så nyfiken så jag tänkte snart ringa mamma o pappa för att ta reda på om det gick bra!
Kram och lycka till!

Svar: Tack Kerstin! Här är det fullt upp med tre småtjejer men jag ska försöka att uppdatera här lite då och då så att ni får se lite bilder på henne. Stor kram!
Kristin

2016-07-02 @ 14:49:39
Postat av: Turi

She's beautiful! Can you tell us her name?

Svar: Thank you, Turi! We`ll decide any day now :-) as soon as we have decided I´ll let you know.
Kristin

2016-07-09 @ 15:52:44
Postat av: Turi

Wonderful!

2016-07-11 @ 23:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0