Två veckor

Dagarna rullar på och vår lilltjej är redan två veckor. Det finns att göra med tre småtjejer, renovering och allt det vanliga som ska hinnas med.
Lillan sover bra på dagarna, så då försöker vi att ägna oss åt de äldre tjejerna och att komma iordning här hemma efter renoveringen. Det finns många kartonger som ska packas upp. Imorgon hoppas jag att vi kan tömma tjejernas blivande sovrum och montera ihop deras nya säng. Sen ska det handlas madrasser till den och nya lakan som Wilma själv ska få välja (det kommer att bli spiderman, starwars eller nåt i den stilen) jag hoppas att den är sovklar till helgen när vi får övernattande gäster för då behövs sängplatserna.
 
I helgen som var förevigade vi lillasyster hos fotografen. Vi testade en ny fotograf och hon var väldigt lugn och rogivande och det kändes jättebra. Jag längtar tills vi får se bilderna men det blir först i augusti så vi får ge oss till tåls. Kläderna på bilden nedan skulle vi ha haft med men de glömdes bort i morgonstressen (vi vaknade alldeles för sent i lördags så det var fullt upp och varken jag eller Håkan hann äta frukost innan vi åkte). Lily hade på sig dem när hon fotades när hon var 5 veckor gammal så jag tyckte att det var fint att föreviga lillasyster i samma.
Hos fotografen hade hon en sjömansklänning när hon fotades med familjen och systrarna och sen var hon invirad i en filt resten av fotograferingen. Idag agerade jag fotograf och hon sov sig igenom sessionen.
 
Lillasyster 2 veckor gammal och alldeles underbar.
 
Mitt hematom har utvecklats till ett trycksår (eller vad de nu kallar det, alla jag har träffat säger olika) men sen förra veckan har jag besökt vårdcentralen dagligen för att få det undersökt och omlagt. Det är inte alls roligt och ingenting som jag hade räknat med, och tyvärr så gör det mig lite handikappad då jag har svårt att sitta och måste ligga på sidan. Att röra sig gör ont och jag hoppas att såret läker snart så att jag kan komma ut på promenader igen, jag blir smågalen på att vara stilla och bara halvligga i soffan. Ärret efter snittet känns väldigt bra så det är tråkigt att såret sinkar mig nu.
 
Vi har haft hembesök av BVC och på torsdag ska vi dit igen, hon var nästan uppe på sin födelsevikt förra veckan så jag hoppas att det ser lika bra ut då.
 
Lillan har också hunnit med ett restaurangbesök! I lördags åt vi sen lunch/tidig middag på K9 när de större barnen var hos mormor och morfar. Hon sov sig igenom besöket och jag klarade mig också ganska bra. Jag försökte att inte stressa mig igenom besöket och jag kunde faktiskt koppla av litegrann (annars kan jag ibland stressa upp mig över att hon ska vakna och gallskrika när vi är på en restaurang eller så).
K9s goda räkmacka.
 
Jag och mannen, mätta och glada efter en lunch på tumanhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0