Renovering pågår

Här hemma är det fullt upp. Vi har satt igång steg två av renoveringen och just nu så bor jag, Håkan och Lily i vardagsrummet. Rummet där Wilma sover är redan fixat men efter den här delen av renoveringen så kommer Wilma att byta sovrum och dela med Lily, om det blir som vi har tänkt. 
Wilma har fått välja tapet till det sovrummet och den hämtade jag ut idag så den sätts förhoppningsvis upp på måndag. Vårt sovrum har tapetserats och målats och igår så la min pappa och jag golv där. Nu är det dags för lister och sen kan vi ställa tillbaka vår säng. Lite list har kommit på plats och såhär ser det ut just nu.

Vi ska ha en bokhylla med skrivbordsdel i sovrummet som vi ska beställa i helgen, och sen ska det in en fåtölj som jag kan amma i och så spjälsäng, tavlor, lampor, och kanske någon hylla. 
Jag är så nöjd redan nu och jag tror att slutresultatet blir toppen!

Idag fixas det i köket och korridoren, det blir nog klart någon gång nästa vecka och när det är klart så ska vi tömma vardagsrummet och fixa det. 
Vi håller även på med det lilla badrummet som innan renovering såg ut såhär.

När det är klart blir det inte lika färgglatt,  vi tar bort det gröna och satsar på neutralt. Just nu är det bara träreglar och lite gipsskivor på plats, ni får se fler bilder när arbetet fortskrider.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0