Barnmorskan och sura barn

Vilken värme vi har! Svetten lackar och jag försöker att njuta även om det just nu känns alldeles för varmt.
Idag var jag på besök hos barnmorskan och allt såg bra ut. Blodtrycket är lågt, magen växer och bebisen rör sig mycket. Det är så häftigt att känna skillnaden i rörelser den här gången jämfört med tidigare då Wilma och Lily inte kunde röra benen (de låg i säte) som den här lilla filuren kan. 
Magen i vecka 35.

Efter barnmorskan ringde förskolan och ville att jag skulle hämta Lily tidigare eftersom hon inte var glad. Barnen sov hos mina föräldrar inatt eftersom vi hade asbestsanering hemma igår kväll så jag träffade barnen vid 8 imorse och lämnade dem kl 9 på förskolan så det blev inte bra för Lily. Hon har dessutom varit extra gnällig den senaste veckan, jag vet inte om det beror på vaccinationerna, att det är tänder på väg upp eller att hon inte riktigt har vant sig vid förskolan (hon har bara gått i tre veckor och förra veckan var hon hemma). Hur som helst, jag hoppas att det går bättre imorgon när jag ska iväg till Sala för då kan jag inte hämta henne med kort varsel.

I skuggan hos mormor och morfar.

Vi åkte tillbaka till förskolan vid 14 och hämtade Wilma och därefter hälsade vi på mormor och morfar. Barnen var i upplösningstillstånd när vi kom hem och ingenting hjälpte men när vi kom dit vände humöret på båda och vi fikade lite innan vi gick hem.
Dagens ärenden fick jag hoppa över så jag hoppas att jag hinner med dem när jag kommer från Sala imorgon innan det är dags att hämta kl 14. 

Jag hoppas att jag hinner med att skriva ett inlägg ikväll om helgens begivenheter. Det var en riktigt bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0