Kontrastträning

Igår körde jag ett kontrastpass. Det är något som elitidrottare gör för att bygga muskler men om man ändrar antalet repetitioner så blir det ett fettförbränningspass istället. Det går ut på att göra en explosivövning och sen en muskelövning (på gränsen till mjölksyra) där man tränar samma muskelgrupp, 12 rep av varje och det ska upprepas 5 gånger. Jag kan ha missuppfattat någonting nu, för jag har liksom inte stenkoll, men nåt sånt var det ;-).
Det var iallafall grymt jobbigt!

BEN & RUMPA
Vi började med knäböj, 12 rep och sen 10 upphopp, detta ska man göra 5 gånger.




Därefter marklyft...




...som kombinerades med grodhopp!


Den roligaste bilden ;-)


MAGE


Det blev även sit-ups och andra magövningar!
Ett roligt men jobbigt pass. Efter det så joggade jag 2km i ett lugnt tempo, det gick bra med knät så jag hoppas att jag kan öka på ytterligare nästa pass (som är idag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0