Vårruset

Jag ska vara med och springa Vårruset tillsammans med jobbet den 17 maj. Det är tradition på jobbet och jag är alltid med. Förra året fick jag dock passa de andras grejer eftersom jag hade skadat knät.

Nu kan jag springa 1 km utan problem, MEN Vårruset är 5 km...så nu är det dags att testa lite längre distanser. Jag tänkte börja med 2 km i sakta joggingtempo (eftersom jag kan gå 5 km utan problem) och se hur det känns. Om det inte funkar den 17 maj så får jag väl gå, men eftersom de andra springer så känns det inge roligt att gå själv.

Jag ska träna nu klockan 16 och om jag orkar efter gympasset så ska jag testa joggingen (nu när jag har skrivit det här i bloggen så har jag väl inget val... ;-) det beror lite på hur mycket konditionsträning det är på passet.
Ni får en rapport senare ikväll om hur det gick.

Det syns iallafall att de är välanvända!

Om jag ska springa Vårruset så måste jag nog uppgradera springskorna till en nyare modell så att de har maximal dämpning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0