Jag har bestämt mig!

I helgen hade jag en liten bloppis ;-) eller det var snarare så att mina nära och kära (som också råkar läsa min blogg;-) som var här fick titta på de kläder som jag hade rensat ut och ta hem vad de ville =0).

Den här kassen skulle Emma, Anna ocn mamma titta närmare på ;-)



Träningen gick sådär, jag vann 4 av 6 matcher men tekniken ville inte infinna sig och jag kände mig "tung" inget spring i benen med andra ord.
Hela hösten och fram till nu så har jag inte haft någon motivation attt sköta maten och träningen. Jag känner att det är nog nu och dags för de sundare matvanorna och träningen att komma in och dags för godiset och segheten att säga hej då.
Förra våren, då jag hade ett tydligt mål, gick det superbra med både träning och kost och jag kände verkligen hur kroppen förändrades och att jag kände mig bekväm i mig själv. Målet var vårt bröllop 3 juli och kände mig så vacker då, det var absolut värt all möda!
Problemet var bara att istället för att hålla i träning och kost så gick det sakta men säkert åt helt fel håll och nu är jag tillbaka till den punkt där jag inte trivs med mig själv SÅ NU ÄR DET DAGS ATT GÖRA NÅGOT!!!!!

Mitt mål nu är min väns bröllop i början av juni, jag hoppas, hoppas, hoppas att det fungerar som motivation!!!
Jag vill få in en rutin på morgonpromenaderna, köra minst 2 gympass per vecka samt badmintonen, å så komma igång bra med kosten.

Jag tänker inte sluta att dricka vin och äta ute, för det är sådant som jag verkligen uppskattar och jag vill inte sluta leva, men det räcker kanske med alkohol en gång i veckan. Tanken är ju att jag ska lägga om mina vanor så att jag kan leva så fortsättningsvis och inte bara under en kortare period.

Nu håller vi tummarna för mig och ser till att motivationen är på topp!

Kommentarer
Postat av: Håkan

Go girl! Jag stöttar dig i allt, och jag älskar dig mest av alla, för du är helt enkelt bäst! Puss min älskling.

2011-03-01 @ 22:08:41
Postat av: Kristin

Tack min underbara man för allt stöd, du är bäst! Älskar dig!

2011-03-01 @ 22:19:17
URL: http://reising.blogg.se/
Postat av: Anna

Du fixar det tjejen! Det vet jag. Det gäller ju precis som de redan vet att hitta motivationen och så att ha ett mål som är kristallklart. Mitt bröllop är ju ett superbra mål. Men så har jag kommit på att det kan vara bra att ha ett mål som sträcker sig längre över tid. Mitt "långväga" mål är att jag varje bröllopsdag ska komma i min bröllopsklänning. Du fixar garanterat att komma i din också till 3 juli. kram vännen!

2011-03-02 @ 22:23:45
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Kristin

Tack för stödet Anna!

Jag sa förra sommaren att jag skulle ha som mål att komma i min klänning varje år...men jag är väldigt tveksam till att det går, men jag måste ju satsa och försöka =0).

2011-03-02 @ 22:29:34
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0