På gymet

Det verkar som att bloggen har lite problem för mitt morgoninlägg har inte kommit upp än...

Jag startade morgonen med att gå till gymet samtidigt som Håkan gick till jobbet. Jag var på väg att vända flera gånger för min hälsena ville inte alls men eftersom det bara är 200 meter så fortsatte jag. För mig gör det mest ont på morgonen, jag läste en artikel som jag fick av Bettan att det är det vanligaste, värst på morgonen och sen lättar det lite.

Håkan och vår bil.


Innan jag berättar om dagens gymträning så måste jag börja med att ta er igenom gårdagens träning.

När jag kom till gymet igår så hittade jag knappt ingången, det är dessutom lite krångligt för när man ska komma in så måste man visa kortet på 3 ställen samt även visa sitt fingeravtryck, men igår stod de flesta dörrar uppställda så då var det bara att gå rakt igenom.
Jag cyklade en halvtimme och därefter så började jag se mig omkring på gymet och blev nästan gråtfärdig. Jag tycker inte om att komma till ett nytt gym, jag vet inte vart sakerna är och maskinerna ser helt annorlunda ut så jag vet hur de funkar eller vilken muskelgrupp de fokuserar på. Det här gör att jag inte känner mig hemma där och då vill jag bara gå hem istället.







Ja försökte att bara andas och slappna av och sen började jag leta efter hantelstationen, där känner jag mig någorlunda säker. Jag blev dock lite stressad ändå och insåg efter en stund att jag bara körde axelövningar så jag blev helt slut på väldigt kort tid (i vanliga fall så varierar jag två olika muskelgrupper, på så sätt har jag högt tempo hela tiden, eftersom det är olika muskelgrupper som tränas så vilas den ena när man kör den andra övningen och man behöver inte ha några längre vilopauser).
Därefter hittade jag en benmaskin som jag körde 3 set i, efter det kände jag att jag inte ville vara kvar längre så jag gick för att leta efter någon yogamatta som jag kunde köra lite magövningar som avslutning och då hittade jag ett underbart rum: Tjejgymet.
Det är inte själva grejen att det är ett tjejgym utan för att det är ett rum med ca 10 maskiner, vikter och några yogamattor. När det är så pass litet så blir jag inte stressad på samma sätt utan då känns det mer okej. Jag körde därför en stund till och kände till och med att det var roligt! Därför var det betydligt lättare att gå tillbaka idag.

Dagens träning

Jag började med att cykla drygt en mil för att kompensera morgonpromenaderna som jag inte kan gå just nu.


Efter det gick jag till tjejgymet, eftersom jag körde där igår så hade jag kört det mesta av min "reportoar" men jag tänkte att det är bättre att köra samma övningar än att inte träna alls.

Tjejgymet




Efter cykelturen blev det en axelövning, därefter insida lår som kombinerades med utsida rumpa/lår, ryggresningar kombinerat med armhävningar, bicepscurl kombinerat med magövningar, bröstpress kombinerat med en ryggövning. Jag fokuserade inte på några speciella muskelgrupper utan körde lite av varje.

Jag ska försöka att ta mig dit imorgon bitt, jag hoppas verkligen att jag orkar upp för det känns så bra när jag är färdigtränad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0